joi, 11 ianuarie 2018

În cine să ai încredere și de cine să te ferești? Sfatul înțelept al unui călugăr bătrân

Odată un tânăr a întrebat pe un călugăr bătrân:
– Cum să învăț să mă pricep la oameni? În cine să am încredere și de cine să mă feresc?
– Îți voi spune pentru început de cine să te ferești, – a răspuns bătrânul. – Ferește-te de omul care pare cel mai smerit la exterior. Atunci când vezi că cineva se închină în fața ta, te îmbrățișează și are un comportament excelent, ferește-te de el.
– Cum așa, bătrâne? – a întrebat uimit tânărul. – Explică-mi!
– Să-ți spun un lucru important: el primul te va trăda! – a răspuns bătrânul.
– Atunci în cine să am încredere?
– Să ai încredere în cel care este simplu cu tine și spune adevărul, indiferent care ar fi acesta. Acești oameni primii vor veni să te ajute. Adevărat smerenie mereu nu este vizibilă, pentru că e greu să o găsești. Dar atunci când o vei găsi, ea niciodată nu te va trăda.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu